8 وظيفه اصلي ادمين اينستاگرام

حتما براي شما هم اين سوال پيش آمده است که ادمين اينستاگرام کيست و چه وظايفي دارد؟ هر صفحه شخصي، تجاري يا فروشگاهي اينستاگرام که آن را اداره مي کند. در واقع گرداننده پيج يا شخصي که پيج  هاي اينستاگرام را مديريت و براي آن برنامه ريزي مي کند ادمين اينستاگرام ناميده مي شود.

هر ادمين اينستاگرام بايد با اصول ادميني اينستاگرام باشد تا بتواند پيج را به صورت جذاب در معر ديد مخاطبان قرار دهد و تعاملات مخاطبان با صفحه را افزايش دهد. در ادامه به مهم ترين وظايفي که يک ادمين اينستاگرام بايد با آن ها آشنايي نسبي داشته باشد تا بتواند به خوبي پيج را مديريت کند مي پردازيم. اگر مي خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري کسب کنيد با ما همراه باشيد.

1. پاسخ به پيام ها و نظرات کاربران

ادمين صفحه اينستاگرام بايد تعاملات خوبي با مخاطبان برقرار کند و به طور منظم به پيام ها، نظرات و سوالات کاربران پاسخ دهد. پاسخگويي محترمانه و دوستانه با مخاطبان آن ها را به پيج جذب خواهد کرد. يکي از وظايف ادمين اين است که با تعامل و پاسخگويي به محاطبان براي آن ها اعتماد سازي کند. ادمين مي تواند با پاسخگويي به کاربران آن ها را به تعامل بيشتر با پيج ترغيب کند. ادمين بايد به طور منظم پيام هاي دايرکت و کامنت هاي کاربران را چک کند و با صبر و حوصله و احترام به مشتريان پاسخ دهد.

 2. پست و استوري گذاشتن مداوم

ادمين پيج وظيفه دارد به طور پيوسته و روزانه پست ها و استوري هاي مفيد و جذاب براي مخاطبان يا جامعه ي هدف ايجاد کند. پيوستگي در پست و استوري گذاشتن باعث افزايش بازديد از صفحه اينستاگرام و پست و استوري ها خواهد شد. ادمين بايد به کمک قابليت هاي اينستاگرام محتواي برنامه ريزي شده توليد کند.

3. توليد محتواي با کيفيت براي مخاطبان

لازم است ادمين صفحه اينستاگرام توانايي توليد محتواي خلاقانه و جذاب را براي مخاطب داشته باشد. محتواي اينستاگرام بايد براي مخاطبان سرگرم کننده باشد. اينستاگرام يک بستر بصري است يعني توليد محتواي گرافيگي با کيفيت در اولويت است. بنابراين ادمين پيج اينستاگرام بايد به طور کامل با نرم افزارها و اپليکيشن هاي گوشي براي توليد و اديت عکس و ويدئو آشنايي داشته باشد.

4. افزايش فالوور و مخاطب 

هر چقدر تعداد لايک ها و کامنت هاي يک پست در اينستاگرام بيشتر باشد، بازديد بالاتري خواهد داشت. ادمين اينستاگرام بايد سعي کند با ايجاد محتواي خلاقانه مخاطبان را به  گذاشتن لايک و کامنت روي پست ها ترغيب کند. براي اين کار ادمين بايد به علاقمندي هاي مخاطبان صفحه کاملا آشنا باشد تا بتواند توجه و واکنش آن ها را روي پست ها جلب کند. علاوه بر اين ادمين مي تواند با قرار دادن مسابقه و چالش تعداد فالوورهاي پيج اينستاگرام را افزايش دهد.

علاوه بر اين تبليغات و تعاملات با ساير پيج ها هم باعث بيشتر ديده شدن صفحه اينستاگرام خواهد شد. بنابراين ادمين اينستاگرام بايد به روش هاي مختلف مخاطبان زيادي را براي پيج جذب کند.

5. کپشن نويسي و هشتگ ها

هشتگ ها برچسب هايي هستند که به دسته بندي موضوعات مختلف در پيج اينستاگرام شما کمک خواهند کرد. ادمين بايد با هشتگ نويسي آشنا باشد و از هشتگ ها و کپشن هاي مناسب براي پست ها استفاده کند. کپشن نويسي و هشتگ گذاري صحيح باعث خواهد شد که افرادي که يک هشتگ مشخص را در اينستاگرام سرچ مي کنند به پيج شما دسترسي پيدا کنند.

6. تحليل و آناليز پيج اينستاگرام

اينستاگرام ابزارهايي در اختيار گذاشته است که با استفاده از آن ها مي توان وضعيت پيج را تحليل کرد. ادمين اينستاگرام بايد بايد با اين ابزارها آشنايي داشته باشد. به عنوان مثال يک در يک صفحه اينستاگرام که براي تبليغات مورد استفاده قرار مي گيرد مي توان پارامترهاي تعداد فالوور واقعي، لايک و کامنت محتواها،نوع محتوايي که بيشتر مخاطبان را به خود جذب کرده است مورد آناليز داد. اين تحليل ها در موفقيت تبليغات نقش به سزايي دارند.

7. امنيت پيج اينستاگرام 

ادمين پيج اينستاگرام بايد به طور کامل با روش هاي بالا بردن امنيت پيج آشنا باشد تا از هک شدن و مشکلات امنيتي جلوگيري کند. روش هاي امنيتي مختلفي در اينستاگرام وجود دارند مانند اضافه کردن ايميل، اضافه کردن شماره تلفن، تاييد دو مرحله اي، قرار دادن رمز عبور قوي، عدم اشتراک گذاري اطلاعات شخصي پيج با ديگران، عدم کليک روي لينک هاي ناشناس که لازم است ادمين اين موارد را به دقت اجرا کند.

8. کار با ابزارهاي اديت و ويرايش 

ادمين اينستاگرام فردي است که به طور کامل با اپليکيشن هاي موبايل براي توليد و ويرايش محتواهاي بصري مانند عکس و ويدئو آشنايي دارد.  محتواي گرافيکي با کيفيت که در پست ها و استوري هاي اينستاگرام قرار مي گيرند معمولا با برنامه ها و ابزارهاي گوشي موبايل تهيه مي شوند. بنابراين کار با اپليکيشن هاي عکس و ويدئو گوشي موبايل براي ادمين پيج اينستاگرام امري ضروري است. توليد محتواي گرافيکي در اينستاگرام باعث جذب تعداد بيشتري از مخاطبان خواهد شد.

براي ادمين شدن از کجا شروع کنم؟

براي آموزش مهارت هاي مورد نياز براي ادميني مي توانيد از کتاب هايي که درباره اينستاگرام نوشته شده اند، مطالب سايت ها در مورد ادميني پيج و کليپ ها استفاده کنيد. بعضي از افراد از طريق شرکت در دوره هاي آموزشي ادميني مهارت هاي مورد نياز را ياد مي گيرند. شرکت در دوره ها امکان دسترسي به افراد با تجربه و کارشناس در اين زمينه را فراهم مي کند. اگر شما از اين دسته افراد هستيد و مي خواهيد مسير موفقيت را به کمک افراد کارآزموده به سرعت طي کنيد مي توانيد از دوره ادميني مديا آموز استفاده کنيد. مشاوران ما در سايت مديا آموز آماده ارائه راهنمايي هاي مورد نياز به شما در اين زمينه هستند.

بعدی
پايتون؛ برترين زبان برنامه نويسي دنيا
قبلی
6 کليد طلايي براي مديريت زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست